Partnerzy serwisu:
Pasażer

RegioJet pojedzie do Wrocławia, Berlina i Szczecina i podwoi ofertą Poznań-Warszawa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-10-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
RegioJet pojedzie do Wrocławia, Berlina i Szczecina i podwoi ofertą Poznań-Warszawa
fot. RegioJet
Prywatny czeski przewoźnik RegioJet otrzymał zgodę na uruchomienie pociągów komercyjnych z Warszawy do Berlina, Szczecina i Wrocławia przez Poznań. Kursy miałyby ruszyć od grudnia 2026 roku. Dzięki temu Regiojet praktycznie sam podwoi też ofertę z Warszawy do Poznania.

W ostatnich dniach Urząd Transportu Kolejowego opublikował szereg decyzji dotyczących przyznania otwartego dostępu dla RegioJet - zarówno w relacjach krajowych jak i międzynarodowych. UTK wydał czeskiemu prywatnemu przewoźnikowi 9 pozytywnych decyzji, dotyczących tras do m.in. Berlina, Szczecina, Wrocławia, czy z Gdyni do Gliwic. W tym tekście bierzemy pod lupę pociągi do Wrocławia, Berlina i Szczecina.

Wszystkie decyzje dotyczą okresu od grudnia 2026 do grudnia 2031 oraz realizacji każdego z połączeń składem złożonym z lokomotywy Traxx MS lub Vectron a także od 6 do 10 wagonów pasażerskich.

Jedna para do Szczecina

Pierwsza pozytywna decyzja dotyczy trasy z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego. Regiojet otrzymał tutaj możliwość uruchomienia jednej pary połączeń dziennie, w okresie od grudnia 2026 do połowy grudnia 2031. Przewoźnik chce zatrzymywać się na tej trasie na stacjach: Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Poznań Główny, Stargard, Szczecin Dąbie oraz kończyć i zaczynać bieg na Szczecinie Głównym. Taka siatka zatrzymać to niemalże kopia tego, co oferuje swoim klientom PKP Intercity w najszybszych pociągach na tej trasie (chodzi o Pendolino i ekspresy wagonowe - Bolesław Prus oraz Chrobry), które jednak zatrzymują się jeszcze w Krzyżu, komunikując się z pociągami regionalnymi (gdy te akurat jadą) do Gorzowa Wielkopolskiego.

Zgodnie z planem rozkładu jazdy wyjazd z Warszawy Wschodniej ma odbywać się o 16:15, a z Centralnej o 16:27 (a więc teoretycznie chwilę po obecnym Pendolino, choć wiadomo, że przez rok godziny odjazdu mogą się jeszcze nieznacznie zmienić). Dystans między Centralną a Poznaniem Głównym pociąg ma pokonać w dwie godziny i 23 minuty - w Poznaniu ma meldować się o 18:50 i po 4 minutach postoju ma ruszać dalej. Pociąg skończy bieg o 20:44 w Szczecinie Głównym, choć rozkład jazdy zakłada, że pociąg wyjedzie ze Szczecina Dąbie o… 20:43, tak więc na pewno nie dojedzie do Głównego w ciągu minuty - pociągom dalekobieżnym pokonanie tego dystansu zabiera aktualnie około 10 minut.

W przeciwnym kierunku pociąg wyruszy o 6:21, by zameldować się w Poznaniu o 8:11 a w stolicy kraju (na Centralnej) o 10:38. Czas przejazdu ma wynosić więc 4 godziny i 17 minut - a więc niemalże identycznie jak obecnie najszybsze pociągi PKP Intercity - Pendolino pokonuje ten dystans w 4 h i 14 minut.

RegioJet chce do stolicy Niemiec. Bez postojów w Rzepinie czy Świebodzinie

Drugą trasą, którą będzie chciał uruchomić RegioJet jest połączenie z Warszawy do Berlina przez Poznań. W tym przypadku czeski przewoźnik może uruchomić 3 pary codziennych pociągów w pełnej relacji oraz czwartą, w skróconej relacji z Warszawy do i z Poznania. Założono postoje na stacjach Warszawa Wschodnia, Centralna, Zachodnia oraz na Poznaniu Głównym, a także we Frankfurcie nad Odrą oraz na stacjach Berlin Ostbahnhof i Berlin Hauptbahnhof. Pociągi nie zatrzymają się więc np. w Świebodzinie czy Rzepinie, tak jak czynią to pociągi PKP Intercity.

Podróż z Warszawy do Berlina ma potrwać 5 godzin i 10 minut (licząc z Centralnej) a więc w zbliżonym czasie do obecnych pociągów międzynarodowych PKP Intercity, kursujących tutaj w czasie 5 godzin i 6 minut. Odjazdy z Warszawy wstępnie zaplanowano na 5:57, 9:27 oraz 15:27, natomiast w relacji powrotnej na 6:28, 12:28 oraz 15:58. Obecnie oferta na tej trasie to 6 bezpośrednich par pociągów PKP Intercity, która zwiększy się od grudnia o kolejną, siódmą parę pociągów dziennych oraz, po wielu latach, o połączenie nocne.

Warto zaznaczyć, że w tej relacji RegioJet ma już przyznany otwarty dostęp, wydany jeszcze w ubiegłym roku. Tamta decyzja dotyczy jednej pary takich kursów oraz aż pięciu par pociągów z Warszawy skróconych do i z Poznania. To zapewne właśnie w ramach tej decyzji RegioJet planuje uruchomienie sześciu par pociągów z Warszawy do Berlina od grudnia tego roku, o których piszemy więcej tutaj.

Do Wrocławia przez Poznań

Kolejna trasa, która również wzmocni ofertę na odcinku z Warszawy do Poznania jest połączenie do Wrocławia. RegioJet otrzymał bowiem zgodę na jazdę do stolicy Dolnego Śląska liniami nr 3 oraz nr 271, a więc przez Poznań i Leszno, w ślad za pociągami PKP Intercity - EIC Lech oraz EIC Viadrina (wyjedzie na tory od grudnia tego roku). PKP Intercity będzie uruchamiało tutaj 2 pary kursów, natomiast czeski przewoźnik otrzymał zgodę na uruchomienie… 5 codziennych par połączeń w tej relacji. Przypomnijmy, że zgodę na pociąg w tej relacji i po tej trasie mają również Koleje Dolnośląskie.

Założono zatrzymania na trzech stacjach w stolicy, a także na Poznaniu Głównym oraz w Lesznie. Podróż z Centralnej do Wrocławia Głównego ma trwać 3 godziny i 46 minut, a więc niemalże identycznie jak obecny Lech, czy inne pociągi w tej relacji kursujące aktualnie trasą przez Poznań z powodu objazdów na podstawowej trasie przez Opole. Założono wyjazdy ze stolicy kraju o 4:57, 7:27, 11:27, 13:27 oraz 17:27. W przeciwnym kierunku pociągi odjadą o 5:52, 9:52, 11:52, 15:52 oraz 18:52.

Dzięki temu 60-tysięczne Leszno zyska pięć kolejnych bezpośrednich par pociągów do Warszawy, co jeszcze kilka lat temu byłoby dla tego miasta nie do pomyślenia.

RegioJet praktycznie sam podwoi ofertę Poznań – Warszawa

Trzy nowe decyzje sprawiają, że RegioJet będzie mógł uruchomić łącznie 10 kolejnych par pociągów wzmacniających ofertę z Poznania do Warszawy. Dodając do tego 6 par kursów, jakie wyjadą na tory od grudnia tego roku, daje nam to ofertę na poziomie 16 par pociągów czeskiego przewoźnika z Warszawy do Poznania pod koniec 2026 roku.

Jednocześnie będzie to niemalże podwojenie obecnej oferty, w której z Poznania do Warszawy kursuje 21 par pociągów - od regionalnych po międzynarodowe do Berlina. Od grudnia ta liczba się zmieni, bowiem PKP Intercity dorzuci tutaj trzy pary swoich połączeń - kolejną, siódmą już do Berlina, Viadrine do Wrocławia oraz pociąg IC Kiliński a RegioJet dorzuci od siebie sześć wspomnianych już par.

RegioJet wchodzi do Polski. Z przytupem?

Przypomnijmy, że RegioJet na dobre wszedł na polskie tory w ostatnim miesiącu, uruchamiając pierwszy pociąg z Krakowa do Warszawy. Większą ekspansję spółka planuje od nowego rozkładu jazdy, gdy zacznie kursować do wspomnianego już Poznania, a także w dobrej ofercie z Warszawy do Krakowa oraz do Trójmiasta. Przewoźnik liczy, że nawiąże walkę z pociągami PKP Intercity - w tym Pendolino, szeregiem rzeczy - tańszymi biletami, kilkoma klasami podróży czy wreszcie gastronomią pokładową. Więcej mówił o nam o tym prezes przewoźnika w tym wywiadzie.

Aby spełnić duże plany rozwoju siatki połączeń, RegioJet potrzebuje sporej liczby taboru. O planach przewoźnika w tym zakresie - polegających na nabyciu kolejnych używanych wagonów w bardzo dużej liczbie, piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Biznes

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Mikołaj Kobryński 26 września 2025

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Pasażer

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 18 września 2025

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Biznes

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Łukasz Malinowski 18 września 2025

Zobacz również:

Jančura (RegioJet): Udało się w Czechach, uda się w Polsce

Pasażer

Jančura (RegioJet): Udało się w Czechach, uda się w Polsce

Łukasz Malinowski 26 września 2025

RegioJet od jutra na polskich torach

Pasażer

RegioJet od jutra na polskich torach

inf. pras. oprac. JR 17 września 2025

Pozostałe z wątku:

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Biznes

RegioJet wyemituje obligacje na zakup wagonów pasażerskich

Mikołaj Kobryński 26 września 2025

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Pasażer

RegioJet pojechał z Krakowa do Warszawy. Tak zaczyna się era konkurencji na kolei! [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 18 września 2025

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Biznes

PKP Intercity konkurencji się nie boi

Łukasz Malinowski 18 września 2025

Zobacz również:

Jančura (RegioJet): Udało się w Czechach, uda się w Polsce

Pasażer

Jančura (RegioJet): Udało się w Czechach, uda się w Polsce

Łukasz Malinowski 26 września 2025

RegioJet od jutra na polskich torach

Pasażer

RegioJet od jutra na polskich torach

inf. pras. oprac. JR 17 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij